רישוי בניה – מידע תכנוני

עבודת המידען כוללת מתן מידע אודות יעודי קרקע, זכויות בנייה, תהליך מתן היתרי בנייה וכן כל המידע הקיים ברשות מבחינה תכנונית וכל הידוע במעמד הגשת הבקשה לגבי תא השטח המדובר.

תחומי אחריות המידען

  • מתן מענה מקצועי ויעיל בכל נושאי המידע לרישוי.
  • קליטת בקשות לתיקי מידע המתקבלות בועדה.
  • הפקת תיקי מידע במערכת רישוי זמין.
  • הפקת דפי מידע חתומים לפי סעיף 119.

 

בהתאם לחוק תכנון ובנייה, חובה על הוועדה למסור מידע תכנוני על פי בקשה.
הוועדה מגבשת את כל המידע הקיים ברשותה מבחינה תכנונית, תוכניות מפורטות החלות במקום, מידע לגבי תשתיות, נתונים המתייחסים לתא שטח מבחינת זכויות בניה, יעוד קרקע, שימושים מותרים, מגבלות והנחיות בניה וכל הידוע במעמד הגשת הבקשה לגבי תא השטח המדובר.

מתי מבקשים מידע תכנוני

מידע תכנוני ניתן לבקש בכל עת ולכל מטרה – לפני ביצוע רכישת מקרקעין/לפני ביצוע שינויים בו/לפני הגשת בקשה להיתר.

קיימים 2 מסלולים להפקת תיקי מידע תכנוני ע”פ סעיף 119 וסעיף 145 לחוק התכנון והבניה באמצעות מערכת רישוי זמין

  1. דף מידע חתום לפי סעיף 119 לחוק התכנון והבנייה
    עפ”י הוראת סעיף 119א. ועדה מקומית תמסור, בכתב, לכל מעונין בקרקע, לפי בקשתו, תוך שלושים ימים, מידע בדבר התכניות הנוגעות לקרקע, בין שהן תקפות, מופקדות או שפורסמה הודעה על הכנתן לפי סעיף 77 וכן תנאים לפי סעיף 78 החלים על הקרקע, אם נקבעו תנאים כאמור; וכן יעודה של הקרקע והשימושים המותרים, זכויות הבנייה לפי כל תכנית, מגבלות וכיוצא בזאת.
    לצורך הגשת הבקשה לדף מידע תכנוני חתום עפ”י סעיף 119 יש לצרף את המסמכים הנדרשים לפי המפורט: מפת מדידה עדכנית ערוכה ע”י מודד מוסמך + קבלה עבור תשלום אגרת מידע תיכנוני, את התשלום ניתן לבצע באמצעות אתר זה בתשלום מקוון.
    דף המידע יימסר לעורך תוך 14 ימי עבודה מיום תשלום השובר.
  2. תיק מידע להיתר לפי סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה
    עפ”י הוראת סעיף 145 (א1) לחוק התכנון והבניה, ועל פי תקנות התכנון והבניה (רישוי בניה) 2016, הליך הרישוי מתחיל בהגשת בקשה למידע להיתר. ללא קבלת תיק מידע, לא ניתן להגיש בקשה להיתר.
    • תיק המידע מרכז את המידע המועבר ביחס לשטח, שנועד לסייע למגיש הבקשה להכיר את השטח המיועד מבחינת נתוני תכנון, דרישות ומגבלות החלות במקום לפני הגשת בקשה להיתר בנייה, חובה על המבקש להמציא מידע תכנוני. תוקף המידע התכנוני שנמסר למבקש, תקף לשנתיים מיום מסירתו. זמן מסירת המידע ע”י הועדה הינו תוך 30 ימי עבודה.
    • תיק המידע יכלול מידע תכנוני והנדסי אודות הקרקע המבוקשת בהתחשב בנשוא הבקשה התיק יכלול זכויות בניה בקרקע, תאום תשתיות עירוניות, הנחיות תכנוניות של גורמים שונים פנימיים וחיצונים כגון: מחלקת תשתיות, כיבוי אש, איכה”ס, פיקוד העורף וחומרי עזר נוספים לשימוש עורך הבקשה.
    • לצורך הגשת בקשה למידע נדרש להתקשר עם עורך בקשה מורשה עפ”י חוק (עורך הבקשה למידע ולהיתר-הבנייה יהיה אדריכל, מהנדס או הנדסאי בניין/אדריכלות (לפי העניין), בהתאם לקבוע בחוק התכנון והבנייה ובחוק המהנדסים והאדריכלים) מטעמכם שיגיש את הבקשה למידע בשמכם באמצעות מערכת “רישוי זמין”.
    כחלק מתנאי הסף להגשת בקשה לתיק מידע נדרש לשלם אגרה, את התשלום ניתן לבצע באמצעות אתר זה בתשלום מקוון.
    • יובהר כי תשלום אגרה לתיק מידע אינו מהווה הגשת בקשה למידע אלא על עורך הבקשה לצרף את אישור התשלום המתקבל בסיום התשלום לטופס הבקשה ברישוי הזמין המוגש לוועדה.
    • תיק המידע יימסר ליידי עורך הבקשה בתוך 30 ימי עבודה מיום שעבר את שלבי תנאי הסף .
    • תוקף תיק המידע הינו שנתיים מיום מסירתו לעורך הבקשה במערכת רישוי זמין.